3 egyszerűen elkészíthető vegán szendvicskrém

A vegán életmód sokak számára még mindig ijesztő, hiszen csak azt látják, hogy mi az, amit nem lehet. Pedig sokkal érdekesebb, hogy milyen új ízeket, recepteket fedezhetünk fel az alternatív életmódot választva. Ugyan az állati eredetű alapanyagok kimaradnak a vegán étrendből, de nagyon sok izgalmas növényi finomsággal dolgozhatunk. Cikkünkben mutatunk 3 egyszerűen elkészíthető vegán szendvicskrém receptet, amit életmódtól függetlenül mindenkinek érdemes kipróbálnia.

Hummusz

Kép: canva.com

A hummusz tipikusan az a szendvicskrém, amihez félve áll hozzá az ember, hiszen olyan misztikus. Pedig semmi ördöngösség nincs az elkészítésében, és remekül passzol pirítóshoz, pászkához, de akár pitával és falafellel is fogyasztható.

Hozzávalók:

  • 300 g csicseriborsó konzerv (vagy 200 g száraz csicseriborsó)
  • só, bors
  • 100 g szezámmag
  • egy gerezd fokhagyma
  • 1 dl olivaolaj
  • másfél ek citromlé
  • 1 tk őrölt római kömény

Elkészítés: készíthetjük száraz vagy konzerv csicseriborsóból is. A száraz verzió némileg időigényesebb, mert az legalább másfél órán keresztül főznünk kell, még a konzervet nem. Így a választás attól függ, hogy mennyi időnk van a krém elkészítésére.

A szezámmagot pirítsuk le száraz serpenyőben, majd tegyük aprítógépbe és adjunk hozzá egy kevés olivaolajat. A massza, amit így kapunk lesz a tahini paszta, amit egyébként készen is megvásárolhatunk.

Közben szűrjük le a csicseriborsót, adjunk hozzá két evőkanál tahini pasztát, egy kevés csicseriborsó levet, majd a többi összetevőt, és aprítsuk teljesen pépesre. Ha túl sűrű, akkor mehet hozzá még egy kevés csicseriborsólé. Ezek után még finomhangolhatjuk fűszerekkel, de alapvetően ezzel készen van a hummusz.

Tovább olvasáshoz kattints a következő oldal gombra!