A piros fűszerpaprika elengedhetetlen kelléke a magyar konyhának. Elég, ha csak a paprikás krumplira, a halászlére vagy akár egy jó magyaros gulyáslevesre gondolunk. A pirospaprika, azonban nem csak ételeink ízesítésében, hanem a fránya kilók elleni harcban is jó szolgálatot tehet.

piros-paprika-9

Főleg az ún. „bánatevők” kategóriájába tartozók figyelmébe ajánljuk ezt a cikket. Ezek azok az emberek, akik valamilyen stresszhelyzetet élnek át, majd ennek kompenzálására esznek szénhidrát dús ételeket. Gondolunk itt a különböző péksüteményekre, sütikre, tésztás ételekre, stb. Ennek elég egyszerű oka van, ugyanis a cukor és a színhidrát hatására endorfin („boldogsághormon”) termelődik az agyban, így a bánatos ember elkezdi magát jobban érezni, a stresszhelyzet valamelyest lecsökken. Azért ezeknek az embereknek figyelmébe ajánljuk a fűszerek minél fokozottabb használatát, mivel a pirospaprika serkenti a nyáltermelődést, aminek köszönhetően több szénhidrát lebontó enzim termelődik, ami az ő esetükben fokozottan fontos lehet.

Azonban fontosnak tartom kiemelni, hogy önmagában nem indítja be a fogyást, csak segítséget nyújt. A pirospaprika őrlemény és más erősebb fűszerek fokozhatják a szervezet hőmérsékletét és az anyagcserét, amely fokozhatja fogyókúránk hatékonyságát. További tipp, hogy ízesítésre próbáljunk, minél többször fűszereket használni, hiszen így a bevitt cukrok mennyiségének csökkenésével, csökken a bevitt energia mennyiség is, ami a testsúly csökkenéséhez vezet hosszútávon.

Tehát Hölgyeim, ne ijedjünk meg a fűszeres ételektől, hiszen ,- csak még csak közvetve is-de igen jó szolgálatot tehetnek!