8 tipp a téli depresszió ellen

Mit tehetünk a téli depresszió ellen? A pattogó tűz, a forró kakaó, a finom kötött pulóverek ellenére a tél lehet lehangoló is. A nappalok rövidebbek, hideg van, és sötét, sokszor úgy érezzük, az utcára sincs kedvünk kimozdulni. Ezek következményeként gyakorta kialakul, az úgynevezett szezonális affektív zavar, amelynek a rövidítése SAD ( amely az angol „szomorú” szóval asszociálható). Akár csak téli rossz hangulatban szenvedsz, akár súlyosnak is mondható tüneteket észlelsz magadon, ne feledd, számos megoldás létezik ennek „gyógyítására”.

8 tipp a téli depresszió ellen

Reggeli fény

Akármennyire is rossz érzés a szemeidnek, reggel ébredj fényre! Ne sötétítsd be a szobád teljesen, ugyanis kutatások kimutatták, hogy aki reggeli fényre ébred, sokkal ellenállóbb a depressziós panaszokkal szemben. Ennek a magyarázata igen egyszerű: a szervezetünkben már reggelről szerotonin termelődik, amely képes arra, hogy hatással legyen a hangulatunkra. Mivel télen kevesebb a napfény, ezért ez a kis reggeli trükk egy igazi fényterápiának számít. Ücsörögj körülbelül 30 percet ebben a fényben, közben kortyolgasd a reggeli kávéd, és meglátod, mennyivel jobban indul a napod.

D – Vitamin

Ilyenkor télen bizony csökken szervezetünk D vitamin szintje a napfény hiányában, és mivel igen fontos szerepet játszik egészségünk megőrzésében, nagy gondot kell fordítanunk a pótlására. Érdemes tehát, olyan étrend kiegészítőt, vagy vitamint szedni, amely tartalmazza a szükséges mennyiséget.

B – Vitamin

Ahhoz, hogy leküzd a téli depressziót az étkezéseddel is nagyban hozzájárulhatsz. Vigyél be a szervezetedbe sok B vitamint, omega-3 zsírsavat, és összetett szénhidrátokat, ugyanis ezek alacsony szintje szintén kapcsolatba hozható a rossz hangulattal. Sok B vitamint tartalmaznak a sajtok, omega-3 zsírsavat az olajos halak, mint a tonhal, szardínia, vagy a hering. A szénhidrátokat teljes kiőrlésű gabonákkal, és abból készített kenyérfélékkel érdemes bejuttatni szervezetünkbe, viszont kerüljük a cukrozott ételeket.

hal

Testmozgás

A testmozgás bizonyítottan hangulatjavító. A rendszeres aerob testmozgás bizonyítottan enyhíti a stressz és a szorongást, növeli testünkben a noradrenalin termelést, és endorfinokat szabadít fel.

Szervezz programot | téli depresszió ellen

Sokszor érezzük azt, hogy nincs kedvünk, erőnk kimozdulni a lakásból, és legszívesebben csak feküdnénk az ágyban, és lustálkodnánk. Érdemes azonban erőt venni magunkon, és programot szervezni, hiszen a társaság, a szórakozás hatására oxitocin hormon termelődik, amely biztosan emeli a hangulatod.

Boys and girls sitting together and having fun

Hobbi

Találj magadnak egy hobbit! Bizonyított tény az is, hogy azok az emberek akiknek van valamilyen hobbijuk, és rendszeresen űzik ezt a tevékenységet, kisebb számban alakul ki depresszió.

Légy rendszerezett | téli depresszió ellen

A rendetlenség, rendezetlenség kimondottan zavaró lehet, így a szervezetünk rosszul reagálhat rá, és ez nem kedvez a hangulatunknak sem. Tartsd hát tisztán lakásod, hálószobád legyen rendezett, letisztult, ez nem csak nyugalommal tölt majd el, de jól eső érzéssel is, látva a harmóniát és tisztaságot.

Öltözködj színesen a téli depresszió ellen

A színek nagy hatással vannak a hangulatra. Ilyenkor télen hajlamosak vagyunk besötétedni: sötétebb ruhákat viselünk, sötétebb körömlakkokat használunk, háttérbe szorulnak a nyár neon színei. Érdemes tehát színesebbé tenni öltözködésünket, persze ízléses kereteken belül. Elég akár egy színes sapka, vagy sál. Ha magadon nem is szeretnéd a harsány színeket viselni, öltöztesd a hálószobád abba: mit szólnál egy narancsszínű takaróhoz, vagy lila ágyneműhöz?

8 tipp a téli depresszió ellen

8 tipp a téli depresszió ellen

Vissza a főoldalra >>

A hét témái

Laza és kényelmes: a munkavédelmi ing!

Amikor ingről van szó, viszonylag keveseknek jut eszébe a fizikai munka és a munkavédelem, pedig egy igazán laza, kényelmes, ugyanakkor praktikus és elegáns darabról van szó. Ezt a ruhadarabot akkor is bátran viselheted, ha egész nap kemény fizikai munkát végzel. Bár sokan szkeptikusak ezzel kapcsolatban, mégis nagyon hamar a szívéhez nő ez a viselet azoknak, akik egyszer kipróbálják. Ebben a bejegyzésben a munkás ingekkel kapcsolatos tévhitekkel foglalkozunk. Megmutatjuk, miről is van szó.

Karácsonyi praktikák – gyakorlatias olvasóknak

Azt már megszoktuk, hogy karácsonyfadíszeink nagy részét minden évben a szekrényből, vagy a garázs eldugott polcairól vesszük elő, kicsit átválogatjuk és újra felhasználjuk. Vannak, akiknek mindenféle színű díszeik vannak és a karácsonyi készülődés során döntik el, hogy abban az évben milyen színekkel díszítik a karácsonyfát. A többi díszt vagy elteszik, vagy további lakásdekorálásra használják.

Tudnivalók a villanybojler bekötéséről

Tudnivalók a villanybojler bekötéséről   A legbölcsebb dolog amit tehetünk ha villanybojler bekötésére van szükségünk, hogy felkeresünk egy hozzáértő szakembert, aki a legjobb tudása szerint elvégzi számunkra a feladatot. Egy jól képzett villanyszerelő szakember...

Születésnapi ajándék ötletek

Születésnapi ajándék ötletek: mit ajándékozz a kedvesednek, ha már minden jó ötletet ellőttél? Női hálóing vagy egy közös élmény, mint születésnapi ajándék? Miért is ne? A régóta tartó párkapcsolatoknak ezernyi szép oldala van, de van néhány buktató is. Az első néhány...